Petunjuk : Pembuatan Strong Password di iGracias
For iGracias Telkom University users, how to create a Strong Password on iGracias, here are the steps to get a Strong Password on an iGracias account.
-
Enter SSO Login on your iGracias account, complete with username and password
Enter your iGracias Username and Password
-
After entering SSO login, in the top left Dashboard menu iGracias select the Account menu then select My Profile and select Change Password
-
Next on the Change Password menu the system will need data to fill in the iGracias password, the data that is filled in is the Current Password and New Password (fill in the password according to the instructions)
Password Creation Instructions:
- It must consist of at least 8 characters
- Maximum of 12 characters
- Has a combination of uppercase and lowercase letters
- Has a number between 0 to 9
- Have special characters or symbols. list of allowed symbols! @ $ * {} “
- May not contain a username
- Passwords accepted by the system are passwords that have a “STRONG” complexity
- –
-
See if the New Password entered has a Strong Password, if it has already been Strong click on Update to change the password.
* If the password entered is still a Weak Password, reset the password to Strong Password (see password creation instructions)
-
After the password has been updated successfully, it will appear that the change has been successfully changed
-
It’s time to log in again on iGracias in accordance with the new username and password.
Ensure that iGracias users log in according to the given access rights, namely as Students, Lecturers / Staff and Parents of Students
-
The Guide to Making Strong Passwords on iGracias has been completed.
Instructions on Changing the Password to STRONG on iGracias
If obstacles are still encountered when following the strong password step, please iGracias users to go to the information system service Helpdesk office in Panambulai Building (in front of the ceremony field), 2nd floor, SISFO Helpdesk Room.
Questions and complaints about IT services at Telkom University, can be submitted via iGracias Helpdesk tickets https://igracias.telkomuniversity.ac.id/
Bagi para pengguna iGracias Telkom University, bagaimana cara untuk membuat Strong Password di iGracias, berikut merupakan langkah untuk mendapatkan Strong Password di akun iGracias.
-
Masuk SSO Login pada akun iGracias, lengkapi dengan username dan password
Masukkan Username dan Password iGracias
-
Setelah masuk SSO login, pada menu Dashboard kiri atas iGracias pilih menu Akun kemudian pilih Profilku dan pilih Ubah Password
-
Selanjutnya pada menu Ubah Password sistem akan membutuhkan data untuk mengisi password iGracias, data yang diisi yaitu Password Sekarang dan Password Baru (isi password sesuai dengan petunjuk)
Petunjuk Pembuatan Password:
- Minimal terdiri dari 8 karakter
- Maksimal 12 karakter
- memiliki kombinasi huruf besar dan huruf kecil
- Memiliki angka antara 0 s.d 9
- memiliki karakter khusus atau simbol. daftar simbol yang diperbolehkan !@$*{}”
- tidak boleh mengandung username
- password yang diterima oleh sistem adalah password yang memiliki tingkat kerumitan “STRONG”
-
Lihat apakah Password Baru yang dimasukan sudah Strong Password, apabila sudah Strong Password klik Update untuk mengubah password.
*Apabila password yang dimasukan masih Weak Password, buat ulang kembali password sampai Strong Password (lihat petunjuk pembuatan password)
-
Setelah password berhasil ter update, maka akan tampil bahwa perubahan sudah sukses di ganti
-
Saatnya lakukan login kembali di iGracias sesuai dengan username dan password yang baru.
Pastikan pengguna iGracias login sesuai dengan hak akses yang diberikan, yaitu sebagai Mahasiswa, Dosen/Pegawai dan Orangtua Siswa
-
Panduan Pembuatan Strong Password di iGracias telah selesai.
Petunjuk Mengubah Password Menjadi STRONG di iGracias
Apabila masih ditemui kendala pada saat mengikuti langkah strong password, silakan para pengguna iGracias untuk mendatangi kantor Helpdesk layanan sistem informasi di Gedung Panambulai (depan lapangan upacara), lantai 2, Ruangan Helpdesk SISFO.
Untuk pertanyaan dan keluhan mengenai layanan IT di Universitas Telkom, dapat diajukan melalui tiket Helpdesk iGracias https://igracias.telkomuniversity.ac.id/